WELCOME TO OUR SCIENCE WORLD.

FIRST TERM PERFOMANCES

COGNITIVE PERFOMANCES:

 

 1. Identifica las características y funciones vitales de los seres vivos.

 

2. Clasifica los seres vivos en cinco reinos (mónera, Protista, hongo, vegetal y animal).

 

 3. Establece de forma escrita la anatomía y fisiología de los seres vivos.

 

4. Identifica y clasifica los recursos naturales en renovables y no renovables. 

TOPICS:

 

1. Living things characteristics/ ¿Qué  características tienen los seres vivos?

 

2.Clasifica los seres vivos en cinco reinos (mónera, Protista, hongo, vegetal y animal).

 

3. Establece de forma escrita la anatomía y fisiología de los seres vivos.

 

4.Identifica y clasifica los recursos naturales en renovables y no renovables.  

 


 

Desempeño personal: Demuestra interés, voluntad, autodisciplina y constancia en el mejoramiento de su desempeño escolar, evidenciándolo en la alta calidad de sus producciones escolares.

 

Desempeño social: Reconoce la importancia del trabajo en equipo para la construcción y desarrollo del proyecto de aula, a través de las actividades planteadas para la ejecución del mismo.

  


Living Things Characteristics.

  • Living things grow
  • Living things move
  • Living things breathe
  • Living things reproduce
  • Living things die


Abiotic and Biotic factors in ecosystems.

NATURAL KINGDOMS

HEY BUDDY, WATCH THE VIDEOS AND THEN ANSWER THE QUESTIONS IN YOUR NOTEBOOK. 

 

 

QUESTIONS: 

 ·  How many kingdoms exist in our ecosystem?

·   Name 3 of them

·   Which one is the one that help us get food?

 

·  Which one is the kingdom that lives in different habitats and reproduce by a process called Fragmentation?

 

 

 


LABORATORY

Materials you will need: 

  • 3 slices of bread
  • 3 ziploc bags
  • A pair of surgical gloves

Development:

 

1. Students will touch one slice of bread with their dirty hand, after that action they will classify that slices of bread inside of one ziploc bag and write (dirty hands)

2.Students will touch one slice of bread with the surgical gloves on, and then they will classify it inside of a ziploc bag with  (with gloves)

3. Students will wash their hands with antibacterial soap and after washing their hands the will touch the last slice of bread and classify it inside of a bag (clean hands) 

 

     You will start with the observation day by day. 

 

 

video about the lab

questions

1. What happend with the slice of bread that you touched with the surgical gloves? 

2. Which kingdom represents the slice of bread that you touched with your dirty hands? 

3. What will happen if you touch your mouth, face or your food with your dirty hands? 

4.What did you observe during the days of the laboratory?

5. Write the step by step of your process during the making of your lab. Then draw the part that you found more fun. 

 

 

Nota: El vídeo tiene subtitulos  en español. Realizar las observaciones durante dos semanas y realizar un registro en el cuaderno de science para revisar en clase.