WELCOME TO THE SECOND TERM!

 

Performance

 

Indicators

 

Utiliza los comparativos y superlativos. 

 

* Identifica los reflexive pronouns en un texto y hace uso de ellos. 

 

*Crea oraciones haciendo uso correcto del simple past tense, 

 

* Usa los modales should y shouldnt para dar consejos sobre situaciones cotidianas. 

 

* Comprende y da cuenta de la idea general de un texto utilizando de manera verbal y escrita el vocabulario clave según las temáticas planteadas en diferentes lecturas. 

 

* Utiliza el modal going to para referirse a situaciones específicas en el futuro. (Retomar)

 

 

 

 

 

 

TOPICS

 

* Party plans, the best party and

 

a desert jurney. 

 

Going to 

Comparatives and superlatives

Simple past tense

Should - Shouldn´t

 

 

 


Comparatives and superlatives

We use comparatives and superlatives to compare things and to say which thing is top in a group. Add ‘-er’ and ‘-est’ for one syllable adjectives. Add ‘-ier’ and ‘-iest’ for two syllable adjectives which end in ‘y’ (and take away the ‘y’). Use ‘more’ and ‘the most’ with other two syllable (or more) adjectives.


One syllable: small –     smaller –     the smallest


Two syllables with ‘y’: happy –    happier –    the happiest


Two+ syllables: beautiful –    more beautiful –    the most beautiful

 

Be careful!

 

 

The adjectives ‘good’, ‘bad’ and ‘far’ have special forms.


good – better – the best
bad – worse – the worst
far – further – the furthest

LET´S  SHOUT GOOOAAAAALLL!!!

Play the following game in order to practice comparatives and superlatives.