PERFORMANCE INDICATORS

  • Usa algunos adjetivos para hacer descripciones cortas de algunas mascotas y animales salvajes y expresa en forma oral y escrita las acciones que estos realizan.
  • Usa el verbo "have" para describir características físicas de personas y animales.
  • Identifica algunas prendas de vestir en forma oral y escrita.
  • Identifica y usa preposiciones de lugar para indicar la ubicación de diferentes objetos, animales y personas.
  • Nombra los miembros de mi familia y los describe usando algunos adjetivos. 

SOCIAL

  • Contribuye con sus actitudes de respeto a su propia formación y a un buen desarrollo de las clases

PERSONAL

  • Se muestra interesado en el mejoramiento integral del grupo demostrando su comportamiento por medio de actitudes y acciones que fomenten el trabajo en equipo para la consecución de buenos resultados.

VOCABULARY TOPICS

Our pets: : They’re (ugly/big), cat, dog, fish, horse, mouse, bird, (red) and (blue), mice, swim, fly, walk, run, What’s your favorite (pet)?

Adjectives: long, short, big, small, clean, dirty

Wh-questions?:  Where, who, what?

My face and body parts: do you have (a small mouth)? Yes, (I do). No, (I don’t). I have (purple hair). We have (six dirty ears). Face, ear, eye, mouth, nose, teeth/tooth, hair, head, shoulders, knees, toes, body.

Verb- Have: questions and answers

Wild animals (Care and abilities): they have (big mouths). They don’t have (tails). Do they have (long legs)? How many (teeth) do they have?, crocodile, elephant, hippo, giraffe, snake, tiger, animal arm, leg, tail, foot/feet, hand,  forest, river, trees.

Animals: Body coverings: fur, scales, feathers, skin

My clothes: He/ she has…, He she doesn’t have…, jacket, shoes, skirt, socks, (pair of) pants, T-shirt.

Prepositions: next to, on, in, under. 

!THIS IS THE SONG WE ARE PLANNING TO SING FOR CHRISTMAS¡ 

 

NICE PRACTICE :) 

                                                                     

VOCABULARY VIDEOS