welcome to arts

TEACHERS:

- Johana Bermúdez (5A-5B)

- Carolina Estupiñán (5C-5G)

FIRST TERM

Perfomance Indicators

  • Conoce los principios generales de la teoría cromática a través de la aplicación del lápiz del color teniendo en cuenta su clasificación y estilos artísticos.
  • Desarrolla el trazado de líneas generales a través del manejo de instrumentos de dibujo reconociendo así elementos básicos y mostrando interés en la presentación de trabajos.
  • Conoce el manejo de la letra técnica para la rotulación de los trabajos.

 

 

 

 

CRITERIOS DE EVALUACIÓN

  1.  Cumplimiento de los acuerdos escolares
  2. Al ser una clase bilingüe, el uso del inglés es indispensable.
  3. Usar adecuadamente el tiempo en clase para desarrollar las actividades.
  4. Tener una buena actitud en el momento de la clase.
  5. Todo trabajo que sea para entregar en clase se calificará sobre 5.0; en caso de entregar después se calificará sobre 4.0 a 4.5
  6. Todas las actividades realizadas se revisarán. 
  7.  Los trabajos revisados pero no calificados se tendrán en cuenta en el momento de evaluar el desempeño personal.
  8. Se tendrán en cuenta la creatividad y el esmero mostrados en los trabajos. 
  9. El uso de cuadernos será para tomar nota del plan de clase, actividades a realizar, enviar notas del rendimiento académico, pegar desempeños y temas por período, y solicitar materiales.
  10. El cuaderno y carpeta son indispensables en cada clase 
  11. Estudiante que no traiga materiales será calificado sobre 4.0, ya que esto afecta su desempeño.

 

 

 


HOW TO USE YOUR compass

Watch this video to practice how to use correctly your compass to create perfect circles.

*Turn on the closed captions (subtitles)*


HOW TO MEASURE WITH YOUR RULER

Watch this video to practice how to measure using your rulers.

*Turn on the closed captions (subtitles)*


color theory

Let's review the color theory and its classification.

*Turn on the closed captions (subtitles)*


WORKSHOP #1

Follow the instructions to do the activity. This workshop is for the next class (according to your art class schedule).

 

1. On the worksheet/template divide the lenght in 4 equal parts; then divide the width in 3 equal parts.  

2. On the first and third row you will work with HB pencil; on the second and fourth row you will work with 2H pencil.

3. Remember this exercises are a free-hand draw. Remind you can't use the rulers.


CALLIGRAPHY AND LETTERING

Let´s review calligraphy and lettering. Remember it's about creativity, patience and dedication.

 

*Turn on the closed caption (subtitles)


WORKSHOP #2

Follow the instructions to do the activity:

 

1. Draw a line every 1.5 cm. Use 2H pencil.

2. Use HB pencil to draw letters.

3. You can't use rulers or any instruments to draw letters.

4. Space between letters is 3 mm. 

5. Complete the sequence until you end the lines.

6. Remember the importance of presentation and organization. 

7. Deadline: November 23rd.

 

Ps: Draw every exercise on a different worksheet.

HOW TO DRAW A FEMALE HUMAN BODY

GOAL: I can make a female human body with proportions using ruler and compass.

 

WHAT DO YOU NEED?

- Ruler.

- Compass.

- Cardboard.

- Pencil Colors.

- Hb and 2h pencils.

- Drawing pen.

 

 

Let's draw step by step

typography with food

The food can be a artistic expression. There are typographies made with food.

 

Typography with one ingredient

Typography with more than one ingredient

Kids artwork


5th a and b

Rotulo para exposición:

Example